Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Competentiegericht opleiden en toetsen : theorie en praktijk van flexibel leren
Authors: ---
ISBN: 9789059313903 9059313909 Year: 2005 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren en opleiden op basis van competenties is momenteel een begrip op alle niveaus van de onderwijs- en opleidingswereld. De Europese onderwijsruimte, de sterkere afstemming op het beroepenveld en de afstemming van onderwijs op de interesse en ervaring van studenten zijn ontwikkelingen die competentiegericht opleiden sterk in de hand werken. Meer aandacht voor assessment, voor feedback aan studenten en voor erkenning van verworven bekwaamheden is nu al een winstpunt van deze innovatie. Dit boek geeft een overzicht van de theoretische achtergronden en de praktische realisaties die deze innovatie met zich meebrengt. Tevens biedt het boek door middel van de fenomenografische methode een overzicht van de diverse niveaus van competentiegericht opleiden en toetsen die in de praktijk terug te vinden zijn. Docenten, lectoren, beleidsmakers en opleidingsverantwoordelijken kunnen met behulp van dit boek nagaan waar de eigen opleiding vandaag staat en welke stappen zij vervolgens kunnen nemen. Voor studenten onderwijskunde, pedagogiek, arbeids- en organisatiepsychologie en docenten in opleiding betekent dit boek een verdieping in de studie naar competenties en flexibel leren. (Bron: covertekst)


Book
Rendement van leeractiviteiten : effect- en ROI-meting van opleidingen.
Authors: ---
ISBN: 9033456672 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).

Listing 1 - 2 of 2
Sort by